måndag 2 maj 2011

Mycket snack...

...men lite verkstad! Så försvann den veckan utan att jag hann reagera. Jag skäms över att jag inte har skrivit. Jag vet, det är ganska uselt av mig... Jag skyller på en fullspeckad vecka, lathet, huvudvärk och fint väder . I dag kommer dock ett utlovat recept.
Jag tror faktiskt att en hel del är lite skeptiska när de läser det här receptet. Det är faktiskt godare än den verkar. Den är framför allt oerhört lättlagad och väldigt praktisk när man har ont om tid.

Tonfisksås

2 personer

En burk tonfisk i vatten
2 dl créme fraiche
1 st påse dipmix, Fresh Island
Svartpeppar
ev. salt

Det går helt säkert att byta ut dipmixen mot en annan smak om man skulle vilja. Har dock inte provat det.

Mosa tonfisken så att den inte är i stora bitar.
Lägg i kastrull och blanda sedan med créme fraiche, dipmix.
Låt koka ihop en liten stund.
Peppra och salta eftersmak.

Servera med pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar